Köp och leveransvillkor

Köp/leveransvillkor i korthet

KlaraForm bedrivs som enskild firma av Helena Arvidsson. I priserna ingår moms. Du måste vara över 18 år för att kunna handla hos oss.
Alla fakturor skickas som en E-faktura till den e-postadress du anger vid ditt köp.

Leveransvillkor

Aktuell leveranstid se förstasidan. Mindre försändelser under 2 kg skickas med PostNord varubrev, de lämnas i din brevlåda, utanför din dörr eller hängandes i en påse vid din brevlåda. Går det ej att leverera så lämnas försändelsen in till ditt lokala utlämningsställe. Avisering skickas då med ett sms till det mobilnummer som du angivit vid beställningen eller via e-post. Tyngre paket skickas med DHL eller Schenker. Ladda ner Postnords app så har du bra koll på dina paket.

Avgifter

Frakt på alla beställningar inom Sverige. Läs mer nedan om frakt.


 

Fullständiga köp/leveransvillkor

Information om KlaraForm

Juridiskt namn: Helena Arvidsson, enskild firma registrerat år 2005.

Kontaktperson: Helena Arvidsson

Postadress: Rivargatan 36, 784 66 Borlänge

E-post: [email protected] 

Från 1 januari 2020 kommer vi bara att ha försäljning via vår webbutik. Alltså inget showroom/fysisk butik. Bor du i Borlänge eller i närheten och ändå vill plocka upp din beställning kontakta oss på mail: [email protected]

Företaget har ett godkännande för F-skatt.

Momsregistreringsnummer: SE661208XXXX


Köpevillkor
När du beställer varor från KlaraForm bekräftar du att du som konsument har läst, förstått och accepterat de köpevillkor som följer nedan.
Alla beställningar är bindande. Skulle du ångra en beställning skicka ett mail så annullerar vi den. Du måste vara 18 år eller äldre för att handla hos oss.

Köp
Vid beställning över Internet träffas avtal om köp när du tryckt på knappen "Bekräfta beställning".

Priser
Anges i SEK inklusive moms. Priset som gäller är det som finns angivet i prislistan den dag kunden gör sin beställning. När du kommer till kassan och väljer land ser du vad frakten kostar. Länder utanför EU ex. Norge och Åland ser du då priserna exkl. moms.


Minsta beställning

Du kan handla för hur liten summa som helst, vi har ingen minsta beställning men tänk på att fraktkostnaden tillkommer oavsett hur lite du beställer.

Leveransvillkor/Kostnad

Vi använder oss av Postnords tjänst Varubrev. För tyngre paket, över 2 kg skickas med DHL/Schenker.

Leveranskostnad inom Sverige

Frakten är viktbaserad och syns i kassan. Fraktkostnad från 69 kr.

Leveranskostnad - Finland, Åland, Norge, Danmark

Frakten är viktbaserad och syns i kassan. Ev tull utanför EU tillkommer som kund betalar i sitt hemland.

Orderbekräftelse
När du lagt din order skickas en orderbekräftelse till den mailadress du angivit vid registreringen. Kontrollera att ordern är korrekt och vid eventuella felaktigheter kontakta oss på [email protected]
Vill du ändra eller avbeställa en order så kontakta oss så snart du kan. Efter lagd order skickas ditt kolli inom 1-4 dagar. Saknas varan i lager meddelas du detta via e-post. KlaraForm reserverar sig för slutförsäljning, försening samt eventuella pris/lagerfel som kan uppstå.

Leveranssätt
Mindre försändelser under 2 kg skickas med PostNord Varubrev, de lämnas i din brevlåda, utanför din dörr eller hängandes i en påse vid din brevlåda. Går det ej att leverera så lämnas försändelsen in till ditt lokala utlämningsställe. Avisering skickas då med ett SMS, avisering via PostNord-App eller E-post. PostNords ansvar för leveransen upphör då PostNord avlämnar försändelsen till den angivna mottagarens adress, oavsett om leveransen sker i postlådan, vid dörren eller i en påse utanpå postlådan. Vid leverans vid dörr och utanpå postlåda inom Sverige En avisering skickas till mottagaren, via sms, e-post eller PostNord App när försändelsen har levererats. Varubrev har en liggetid på 7 dagar på PostNord/Servicestället. Skulle du som kund inte fått ditt paket inom dessa dagar kontakta oss omgående. Vi rekommenderar dig att ladda ner Postnord-appen så har du bra koll på dina leveranser. 

Tyngre paket skickas med DHL eller Schenker, leverans sker till deras utlämningsställe. Vi skickar spårbart. Här kan du spåra din leverans via DHL


Outlösta paket

Hämtar du inte ut paketet i tid returneras det till oss. Du kommer i samband med återbetalning för varorna att debiteras en summa för hanteringen och leveransen på minst 150 kr (kostanden beror på den verkliga leveranskostaden för att skicka paketet). Vill du fortfarande ha varorna behöver du lägga en ny beställning. Avgifter kan öka för internationella försändelser. Om du vill avbryta köpet, hämta först ut paketet och kontakta oss för retur. Ångrar du ditt köp är det bättre att först lösa ut det och kontakta oss för att sedan returnera paketet. Allt för att förhindra ev. krångel om du valt att betala med faktura. 

 

Betalningsalternativ

Klarna Checkout

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. https://www.klarna.com/se/

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert. Om du vill kan du koppla en PIN-kod till Klarna Checkout.

Fullständiga villkor: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/38124/sv_se/checkout


Transport
Om varan skadas eller kommer bort under transporten från KlaraForm till kunden så är KlaraForm (betalnings)ansvariga. Vårt transportansvar upphör då försändelsen lämnats ut till den angivna adressen. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den till KlaraForm så är kunden (betalnings)ansvarig. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall Du omedelbart anmäla detta till Posten, Schenker eller utlämningsstället. Om dessa ej åtager sig skadeansvaret, skall du kontakta oss.

 

Reklamationer
Skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel vara/fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart på e-mail så vi kan rätta till detta. Bifoga gärna bilder om någon vara är defekt och försök att beskriva felet så detaljerat du kan. Ersättningsleveransen sker naturligtvis helt utan kostnad för dig. Varor som återsändes mot postförskott utlöses ej av oss. Reklamation vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut. Läs mer om garantier på https://www.hallakonsument.se/omrade/reklamationsratt-och-garanti/

 

Ångerrätt och bytesrätt
Kontakta oss först via e-mail innan du returnerar ditt paket för information om hur du går till väga. Vid returer/byte står du själv för fraktkostnaden. Returnera ej mot postförskott eller efterkrav. Du har alltid rätt att ångra din beställning inom 14 dagar, utan att ange något skäl. Ångerperioden räknas från det datum då du mottog den sista varan/varorna i din beställning. För att hinna nyttja ångerrätten i tid räcker det dock om du informerar oss om ditt beslut att ångra din beställning innan ångerperioden är till ända. [email protected] Om varan redan är skickad kan vi inte stoppa leveransen utan då får du istället använda din ångerrätt och skicka tillbaka varan till vårt lager.

Vi återbetalar till dig, utan oskäligt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar efter det att vi blev informerade om ditt beslut att ångra din beställning.
Vi kommer att använda oss av samma betalningssätt som du använde vid din beställning. Kunden ansvarar för att försändelsen kommer tillbaka till oss i oskadat skick - var därför noga med att varorna emballeras på bästa sätt. Eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Är det beställt mot faktura så är det viktigt att vi får in returen innan fakturans förfallodatum. Först när vi mottagit den kan vi kreditera varans värde på fakturan. Fraktbeloppet + eventuella andra varor återstår att betala.
Detta kommer inte att medföra några extra avgifter för dig. Vi har rätt att avvakta med återbetalningen till dess att vi har mottagit varorna eller du har tillhandahållit bevis
på att du har skickat tillbaka varorna, vilket som än inträffar först. Du måste skicka tillbaka varorna eller överlämna dem till oss utan oskäligt dröjsmål
och under alla omständigheter inom 14 dagar från det datum då du informerade oss om din önskan att ångra din beställning.
Du bär den direkta kostnaden för returen av varorna. Du är endast ansvarig för en eventuell värdeminskning av varorna som beror på en hantering utöver vad som krävs för att kunna fastställa varans art, egenskaper och funktion.

Vi följer Konsumentverkets rekommendationer, läs mer på www.konsumentverket.se.

Du kan ångra dig utan att ha hämtat ut varan men du måste alltid meddela oss. Även om du inte har hämtat ut varan ska du betala returfrakten.

 

Skötselråd
En del av pepparkaksformar är inte rostfria, så när du diskat dem skall de torkas direkt för att inte få rostfläckar på sig.

Produktinformation
Beträffande färgåtergivningen på bilderna försöker vi till det yttersta exponera dem så korrekt som möjligt. Trots det kan färgena variera, framför allt mellan olika bildskärmar och andra inställningar. Det innebär att upplevda avvikelser i färg och ton samt storlekar inte är skäl för reklamation. Däremot besvarar vi gärna era frågor beträffande färger/storlekar om ni känner er osäkra.

 

Copyright
Copyright © Bild och text. Du får inte låna våra bilder utan tillstånd. Du som bloggar och vill låna bild glöm inte att fråga först, källan måste alltid uppges. Leverantörers bilder är publicerade med tillstånd av dem.

 

Cookies
Denna sida använder sig av cookies. Vad säger lagen?
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om vad cookiesen används till. Cookien är helt anonym och innehåller ingen personlig information, den används endast till för att hålla reda på vilka produkter du plockat ihop till din varukorg. Cookien försvinner när du stänger ner ditt webbfönster. Om du inte vill acceptera användande av cookies kan du göra inställningar via din webbläsares (Internet Explorer, Netscape m fl) säkerhetsinställningar. Observera att ett nekande till användning av cookies medför att du inte kan handla i vår webbutik eftersom vi inte kan se vad du beställt. Maila i stället din beställning till oss.

 

Personuppgifter - integritetspolicy
Vi är ansvariga för de personuppgifter du lämnar till oss. Vi kommer att lagra dessa digitalt för att förenkla vidare försäljningar, behålla vår kundrelation samt till marknadsföringsändamål. Vi kommer ej att sälja eller överlåta dessa till tredjepart. Om du önskar ändring av uppgifterna eller radering ur registret, ber vi dig kontakta oss.

 

E-marknadsföring
Du kan välja att mottaga vårt nyhetsbrev med många fina erbjudanden och annat roligt. Nyhetsbrevet mottager du bara om du har tackat ja till det samma vid order eller direkt på websidan. Nyhetsbrevet skickas ut ca 1 gång i månaden. Önskar du inte längre få vårt nyhetsbrev kan du avregistrera dig via mail eller direkt på websidan.

Payment with Visa Payment with Mastercard Payment with Klarna Payment with Swish

© 2024 KlaraForm